Bu Blogda Ara

22 Mart 2014 Cumartesi

Eğitim İlişkisinin Merkezinde Arzu

[KanalKultur] - 29 mart 2014 günü Notre Dame de Sion Fransız Lisesi Gösteri Salonu'nda "Eğitim İlişkisinin Merkezinde Arzu" başlıklı "Konferans" yapılıyor. Konuşmacılar Guy de Villers Grand-Champs ve Marie Liévain-Vantieghem.

Transfer ve Ötesi, Öğrenme ve Yaratıcılık Koşulları

Geçmişe göre günümüz öğretmenleri, sunulan bilgilere gittikçe daha fazla sayıda öğrencinin kapalı kaldığını görüyor. Öğrencilerin bir formasyon dinamiğine angaje olması, az görülür bir olgu. Bu tanı doğruysa, bunun nedenlerinin bulunması ve çözümler önerilmesi gerekiyor...

Üzerinde düşünülmesi önerilen varsayım, öğrencinin öğretmenle olan iletişim bağının yoksullaştığı, hatta değerini yitirdiğidir. Bu durumda öğrencinin öğrenme sürecine katılması ortadan kalkıyor ve öğretmenin de bilgi aktarma işleviyle ilgili saygınlığı zarara uğruyor.

Çözüm, öğretmen - öğrenci arasındaki aktarım bağına yeniden değer kazandırılarak, öğrencinin bilgiyle yeni bir bağlantı şekli kurması... İşte burada, öğretim uygulamalarının özelliğine uymak suretiyle, psikanalizin dayanak noktaları belli bir yarar sağlayabilir.

Eğitimbilimleri araştırmacısı Marie Liévain'in konuşması bu konunun sorgulanmasına yardımcı oluyor...

Guy de Villers Grand-Champs 

Felsefe doktoru (Louvain Katolik Üniversitesi, Belçika) ve psikanalisttir. Louvain Katolik Üniversitesi'nin, Eğitim Felsefesi kürsüsü sahibi olduğu Psikoloji Ve Eğitim Bilimleri Fakültesi'nde onursal profesör. Yetişkinler için açık fakülte (FOPA)'nın kurulmasına katkıda bulundu. Araştırmacı olarak, Louvain-La-Neuve'de İnsan Bilimlerinde Biyografi Yöntemi'nin öncüsü. Bernadette Courtois (Paris), Pierre Dominicé (Cenevre) ve Gaston Pineau (Montréal - Tours) ile birlikte, başkanlığını yapmış olduğu Uluslararası Gelişim Sürecindeki Yaşamların Öyküsü Derneği'ni (ASIHVIF) kurdu. Psikanalist olarak, Belçika'da Freud'un Davası Derneği (ACF-B), Paris'te Freud'un Davası Okulu (ECF) ve Dünya Psikanaliz Derneği (AMP) üyesi. Brüksel Klinik Birimi'nde (Freud'un Alanı Enstitüsü) öğretim üyesi ve Louvain-La-Neuve bir Psikanaliz Araştırma Semineri'nin ortak sorumlusu. Tek başına ya da başkasıyla birlikte, gerek etik, gerek oluşum halindeki öznenin boyutu konularını işleyen çok sayıda eser ve makale yayınladı. Bir toplum hizmeti çerçevesinde, sosyal çalışma yapan kişileri (öğretmen, eğitimci, terapist, yetişkin eğitmeni) denetliyor.

Marie Liévain-Vantieghem 

Klinik psikolojisi mezunu (Brüksel Marie Haps Özgür Enstitüsü) ve Belçika'daki Tıp Pedagoji Enstitüsü'nde çalıştı. Fransa'daki Rouen Üniversitesi'nde Eğitim Bilimleri doçenti ve araştırmacısı. Psikanalitik yönelime klinik bir yaklaşım uyarınca eğitim ve formasyon alanında çalışmalar yapıyor. Özellikle, pedagoji ilişkisinde transfer olgusu sorunuyla ilgileniyor. Ayrıca çeşitli enstitülerde hemşire ve eğitimcilere başlangıç formasyonu çerçevesinde eğitim verdi. [KanalKultur]

Eğitim İlişkisinin Merkezinde Arzu - Konferans / 29 mart 2014, 15; Çeviri: Nami Başer; Notre Dame de Sion Fransız Lisesi Gösteri Salonu; Notre Dame de Sion Fransız Lisesi, Cumhuriyet cad no 127, Harbiye - İstanbul; Tel.: (0212) 219 16 97

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder