Bu Blogda Ara

26 Eylül 2014 Cuma

Hilmi Özbay - Retrospektif

[KanalKultur] - Derinlikler Sanat Merkezi, 26 Eylül - 18 Ekim 2014 tarihleri arasında, aramızdan ayrılan Hilmi Özbay'ın "Retrospektif" sergisine ev sahipliği yapıyor.

Sergide, Özbay'ın tüm sanat yaşamından titizlikle seçilen eserler sanatseverlerle buluşuyor.

Hilmi Özbay

1945 yılında Tekirdağ'da doğdu. 1962'de İlhami Demirci, Selahattin Taran, Hidayet Gülen ve Enver Naci Gökşen'in öğrencisi oldu.

1971-74 yılları arasında İstanbul Atatürk Eğitim Enstitüsü Resim Bölümü'nde okudu. 1974-78 yılları arasında Çorum İlköğretmen Okulu ve Eğitim Enstitüsü'nde Resim Öğretmeni olarak çalıştı. 1978'de Samsun Eğitim Enstitüsü ve Yüksek Öğretmen Okulu Resim Bölümü'ne atandı.

1982 yılında yüksekokulların üniversitelere bağlanmasıyla Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Resim Bölümü'nde Öğretim Görevlisi olarak göreve başladı.

1988 yılında Mimar Sinan Üniversitesi'nde kurulan jürice sanatsal çalışmalarının yeterli bulunması sonucu öğretim üyeliğine (Yrd. Doç.) yükseltildi. 1988-92 yılları arasında Resim-İş Bölüm Başkanlığı görevini yürüttü ve Ankara DGS Galerisinde iki kez Bölüm–öğrenci dergisinin açılmasını gerçekleştirdi.

400 civarında karma sergi ve yarışmalı grup sergilerine katıldı.

2 ağustos 2013 tarihinde vefat etti. [KanalKultur]

Hilmi Özbay - Retrospektif / 26 eylül - 18 ekim 2014; Derinlikler Sanat Merkezi, Teşvikiye Cad. Nar Apt. No: 59 D. 2, Teşvikiye - Şişli - İstanbul; Tel.: 0212 291 82 55

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder