Bu Blogda Ara

27 Aralık 2014 Cumartesi

Süheyla Taşçıer: O Günler Bugünler

Süheyla Taşçıer
[© Süheyla Taşçıer - KanalKultur] o günler bugünler

"radyoyu kapatın da türküler biriksin" diyen neslin torunuyum
yüksek öngörü ailemin en büyük kadınından gelmiş ve bugün CD
telefonla çok erken tanışmış annem
ilk "ALO" 1949
doğmuşum çok çok çok sonra
sekizinci sıraya yerleşirken ailede
yaramazlıklarıma oturdu acele büyümenin telaşı
telefon oyuncağımdı
"EVDE TEK BAŞINA" repliğini altı yaşında yazdım
ve
oynadım
şu adreste hasta var
şu adreste yangın var
haber oldum gazetelere
o zaman tespit eden de yoktu adım düşmedi
bu oyuna "ihbar edenin adı ve soyadı" sorulunca noktayı koydum
sonra düşündüm oyunlara nokta konulmaz ki

virgül dedim
yeni
yeni
oyunlara yol aldım

radyoevini çevirmeye başladı parmaklarım
kerim afşar
macide tanır uygunsa görüşebilir miyim
kocaman sesler nasıl sığardı küçücük ahizeye

sokak lambaları yanarken
kulağıma döküldü sesler
buyurun ben kerim afşar
buyurun ben macide tanır

devletin memuru sesimi yakalamıştı
alllooo
bir daha ararsan seni polise veririz
korktum mu
hayır korkmadım
gece yarısı günler öncesinden kayıt yapılmış
almanya buluşmaları için komşulara koştum
fadime teyze
cemal amca
sümbül ana telefon bağlandı

peşimde sokak köpekleri

günler de böyle geçmez ki
yine
yeni
yeni oyunlar bulmak için sokağa çıktım
yere düşen her şeyi harf olarak algıladım
eve götürüp sözcükler ürettim
sevdim bu oyunu
kenar süsü olmayan defterlere yazdım
yazdım
yazdım

arkası yarınla taş duvarlara vururdu
grundig marka radyomuz

pikap kocaman plaklarla buluşurdu
"sev kardeşim elini ver bana"

televizyon boyumdan büyüktü dev gibi kocaman
iple çekerdim istiklal marşı ile açılan siyah beyaz camı
muhammed ali clay maçlarında sinema salonuydu evimiz
şımarmadım evimizde televizyon var komşular bize geliyor

bunlar olup biterken
aya çıktı neil armstrong
bibim
"ay yüzlü hazreti ali"
için ağladı
"rahatsız ettiler" diye

evcilik oynarken annem
paşa kızı süheyladan sökmüş adımı
büyürken adımlarım
adımı çok sevdim
aşka yüz sürmeliydi
"süheyla"
adımın anlamını araştırdım
ağabeyimin kütüphanesinde
kalın sözlük gözümü aldı
"güney yönünde görülen parlak yıldızların adı süheyla"
eteklerim zil çalmadı
alçak gönlümü öptüm
ikinci anlamı
"iyi huylu kadın"
iyi insan olmanın
dozu kaçmış fedakarlıkla ilgisi olduğunu öğretti hayat
çok mu enayi kalıyorum
insan müsveddesi paçavraların parayla ilişkisi karşısında
anladım ki
babam beynimin kıvrımlarına işlemiş
etik
ve
erdem
aldatmadan yürüyorum

testere sesine uyandım
zeytin ağaçlarının yok oluşuna denk geldi
avrupa uzay ajansının on yıl önce gönderdiği
rosetta adlı insansız uzay mekiği
tarihte ilk kez bir kuyruklu yıldız üzerine iniş yaptı

el oğlu haber verir mi süheyladan
yakın
uzakken

çocuk olsam
küs
barış oynasam güvercinlerle [© Süheyla Taşçıer - KanalKultur]

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder