Bu Blogda Ara

31 Mart 2015 Salı

Educated Educators

Türk Eğitim Derneği’nin İngilizce dil eğitimi konusunda geleneksel olarak düzenlediği TED ELT Konferansı’nın yedincisi, “Educated Educators” teması ile 28 mart 2015 tarihinde TED Ankara Koleji’nde gerçekleştirildi.

Konferansa Türkiye’deki özel okul ve devlet okullarından gelen 950 öğretmen katıldı.

"Yabancı dil öğrenmek başka kültürlere hoşgörüyle bakabilmeyi öğretir"

Açılışta konuşan Türk Eğitim Derneği Genel Müdürü Sevinç Atabay “Yabancı dil öğrenmek o dili bir iletişim aracı olarak kullanmanın ötesinde bir başka kültüre, farklılıklara ve inançlara hoşgörüyle bakabilmeyi öğretir” dedi.

"Öğrenmek bir sevinç olgusudur"

Konferansın onur konuğu olarak konuşma yapan şair-yazar Ataol Behramoğlu ise konuşmasında “Ben öğrencilerime öğrenmenin bir sevinç olduğunu hissettirmeye çalışıyorum. Dil olgusunun canlı bir şey olduğunu anlatmaya çalışıyorum. Nasıl canlı bir organizmada bedenlerinizin parçaları birbiriyle ilgiliyse ve bütünü oluşturuyorsa dil de böyle bir şeydir. Dilin bütün sözcüklerinin birbirleri arasındaki bağlantılar bir canlı organizmayı oluşturur. Bir dili keşfetmek bir kentin sokaklarını, kuytularını, alanlarını keşfetmek gibidir. Öğrencilerimizde keşfetme ve merak duygusunu kışkırtmamız lazım” dedi.

Öğrencilerin 21. yüzyıl becerilerine sahip olmaları için öğretmen mesleki gelişiminin öneminin irdelendiği konferansta İngilizce dil eğitimi konusunda uluslararası üne sahip uzmanlar konuşma yaptılar.

Norwich Institute for Language Education Akademik Direktörü Rod Bolitho, “Değişen Dünyada Dil Öğretmenliği Kavramı ve Gelişimi”, Bell Educational Services Akademik Direktörü Jim Scrivener “İngilizce Dil Öğretiminde Belirsizliğin Keşfi”, University of Maryland TESOL Professional Training Programs Öğretim Üyesi Joan Kang Shin, “21. Yüzyılın Öğretmeni misiniz?”, ELT Danışmanı Prof. Simon Borg, “Profesyonel Sorgulama”, Cambridge University Press Eğitim Teknoloğu Brendan Wightman ise “Standart pedogojinin sınırları içinde yeni teknolojileri nereye oturtmalıyız?” başlıklı konuşmalarıyla İngilizce dil eğitimi konusundaki yeni bakış açılarını ele aldılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder