Bu Blogda Ara

5 Mayıs 2015 Salı

Süheyla Taşçıer: Çocuklar Küs Oynarmış

Süheyla Taşçıer
[© Süheyla Taşçıer] çocuklar küs oynarmış

annem
ölgün sesiyle
haydi çocuklar hazırlanın dikmene gidiyoruz dedi
minderleri havalara fırlatmadık
divanların üzerinde
yaşasın ağaçlara tırmanacağız çığlıkları atmadık
küs baktı sevincimiz

annemin
naftalin kokan sandık odasında
saklamak için yolunu gözlediği
üç fidan asılmış

evde herkes ağlıyor
dört kardeş sessiz alanlara çekildik
boğuluyorduk

acele hazırlandık dışarı çıktık
pus taşıyordu bulutlar
mayıs gibi bakmıyordu gökyüzü

mahalle
ve
sokaklar hiç uyumamıştı
gözler kan çanağı

bakkal amcaya koştum
ekmek gelmemiş
ekmek almaya gelmedim ismet amca
ağlamıyorsan
şeker almayacak çocuklar senden demeye geldim

manav amca ağlıyor
kasap cemil ağlıyor
kapıda asılı süslü sinekliği ile oynamadım

annemin sesine döndüm
süheyla gel evladım
kardeşlerimle taş binanın kapısında
elimi sıkıca tuttu
caddeye indik

durakta insanlar ağlıyor

otobüs yanaştı
kimse önce ben bineceğim diye çırpınmadı
şoför amca ağlıyor

altındağ
altındağ ağlıyor
arkama baktım
dışkapı ağlıyor
ulus ağlıyor

dikmen ağlıyor
teyzem çoşkun karşılamadı
biz çocuklar yokuşlara tırmanmadık
kim düşmeden inecek yarışı yapmadık
ağaçların tepesine çıkmadık
sevmedik çiçekleri

ip
ip
ip atlamadık
söz verdik altı mayısta ip atlamayacaktık

devrimci ağabeyler asılınca
çocuklar da oyuna küsermiş
gözlerimiz gözlerimize küs dokundu

biz küs oynadık

[© Süheyla Taşçıer]
1972 Ankara

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder