Bu Blogda Ara

4 Ocak 2016 Pazartesi

TED Senfoni Orkestrası Geleneksel Yeni Yıl Konserleri

Kültür ve sanatın destekçisi Türk Eğitim Derneği, müziğin evrensel dilini duyurmak amacıyla her yıl düzenlediği Geleneksel Yeni Yıl Konserleri’nde 2016'da İstanbullu ve Ankaralı müzikseverlerle buluşuyor. Şef Ahmet Ünlü yönetimindeki TED Senfoni Orkestrası, 8 ocak 2016’da İstanbul İş Sanat Konser Salonu’nda, 16 ocak 2016’da ise Ankara MEB Şura Salonu’nda...

TED Senfoni Orkestrası gelenekselleşen yeni yıl konserleri kapsamında 2016'da soprano Esin Talınlı ve tenor Şenol Talınlı eşliğinde eşsiz bir müzik ziyafeti sunuyor..

Öğrencilik yıllarında “TED Ankara Koleji Nefesli Sazlar Orkestrası”nda görev yapan TED Ankara Koleji mezunlarının, 2007 yılında bir araya gelerek kurduğu TED Ankara Koleji Mezunları Orkestrası ilk konserini 2008’de ODTÜ Kültür ve Kongre Merkezi’nde verdi. Mezunlar Orkestrası, 2010 yılından itibaren, bünyesine yaylı enstrümanları katarak senfonik bir yapıya kavuştu ve Türk Eğitim Derneği çatısı altında “TED Senfoni Orkestrası” adını aldı. Orkestranın genel müzik direktörlüğünü Ahmet Ünlü üstleniyor.

TED Senfoni Orkestrası

Profesyonel müzik eğitimi almamış TED Okulları mezunlarından oluşan, Türkiye’nin ilk ve tek amatör senfoni orkestrası olma özelliğini taşıyor. 120 kişilik kadrosuyla TED Senfoni Orkestrası, her yıl geleneksel yeni yıl ve yaz konseri olmak üzere toplam on bir konser verdi. TED Ankara Koleji’nin 80. Yıl Oratoryosu’nu seslendiren orkestra, Türk Eğitim Derneği’nin 85. yılı onuruna düzenlenen “85 dakikada 85. yıl” etkinliğinde de görev aldı. Orkestra ayrıca Zülfü Livaneli, Murat Karahan ve Güvenç Dağüstün gibi seslere eşlik etti ve birçok Türk bestecinin eserlerinin dünya prömiyerini de gerçekleştirdi.

Türk Eğitim Derneği

1928 yılında, Atatürk’ün önderliğinde ve çoğu Cumhuriyetin kurucuları arasında yer alan isimlerin bir araya gelmesiyle kuruldu. Başarılı fakat olanakları sınırlı öğrencilere burslar vermeyi, yurt içinde ve dışında yabancı dilde eğitim veren okullar ve yurtlar açmayı, Türk eğitim standartlarını çağdaş seviyeye taşıyacak bilimsel platformlar oluşturmayı, eğitim sisteminin sorunları ve çözümleri konusunda toplumu bilinçlendirmeyi ve Türk eğitim politikasının oluşturulmasına katkıda bulunmayı misyon edinmiş köklü bir sivil toplum kuruluşu. Türk Eğitim Derneği; Üniversitesi, 35 okulu, temsilcilikleri, öğrenci yurtları, düşünce kuruluşu, senfoni orkestrası, okullarının mezun dernekleri ve spor kulüpleri ile faaliyet gösteriyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder